Coach 010

Project Coach 010

In september van het jaar 2018 gaan wij van start met het project Coach 010. Een initiatief opgezet door onze jonge vrijwilligers die een steentje willen bijdragen aan de ontwikkeling van de jongeren. In dit geval gaat het om jongeren uit de 1e, 2e en 3e klas van het voortgezet onderwijs.

Met de inzet van 15 coaches willen wij jongeren wegwijs maken in hun wereld. Vooraf stellen wij een aantal leerdoelen op en op de zaterdagen gaan we samen werken aan deze leerdoelen. Onze coaches fungeren als rolmodellen en zorgen er eveneens voor dat de jongeren zich persoonlijk kunnen ontwikkelen. Denk hierbij aan belangrijke zaken zoals omgang met je medemens en respect tegenover anderen. Verschillende ethische kwesties komen aan bod en dat maakt ons coachingsproject anders dan de vele andere projecten op dit gebied.

Voor ons project krijgen wij de mogelijkheid om binnen een Rotterdamse Lyceum aan de slag te gaan. Vanuit de school krijgen wij een schoolcontactpersoon toegewezen en bovendien wordt ons project door de mentoren van de leerlingen gepromoot tijdens de mentoruren. Wij hebben afgelopen maanden proef mogen draaien op deze school en met succes. De mentoren alsmede de leerlingen waren zeer te spreken over onze aanwezigheid op school. De positieve houding van de leerlingen en de school zelf heeft ons doen beslissen om dit project op een groter schaal voort te zetten op deze school.

Toekomstplannen

In de toekomst willen wij dit project op een groter schaal voortzetten en hiervoor zullen wij zorgvuldig te werk moeten gaan. Allereerst zullen wij in contact komen met diverse hogescholen en universiteiten om de toevoer van waardevolle coaches te waarborgen. Wij vinden de coaches belangrijke actoren in ons project en hechten daarom veel waarde aan hun kwaliteit. Met deze onderwijsinstellingen willen we een samenwerkingsverband opzetten om ons project in de toekomst gezond voort te kunnen zetten. Dit zal gepaard gaan met de gesprekken die we zullen voeren met overige scholen in het voortgezet onderwijs. Met de successen die we behalen op deze huidige school willen wij bekendheid vergaren en vervolgens op meerdere Rotterdamse scholen actief worden. De promotiewerkzaamheden en de contacten die worden gelegd zijn de taak van de projectcoördinator. Wij geloven er in dat ons project een meerwaarde zal zijn voor de Nederlandse samenleving en daarom zullen wij ons de komende periode sterk maken voor dit project.

Op deze pagina delen wij de bevindingen rondom het project. Op dit moment hebben we aanvragen lopen bij diverse fondsen in Rotterdam en overige landelijke fondsen zoals het Oranje Fonds en een VSB Fonds.

Vragen?

Heeft u vragen over project Coach 010? Neem dan contact op met onze stichting door te mailen naar info@stichtingchallenges.nl