Dinsdag 1 december 2015 waren de Haagse Hogeschool en ROC Mondriaan het toneel van een indrukwekkende conferentie georganiseerd door het Nationaal Agentschap Erasmus+. Een conferentie met boordevol activiteiten voor organisaties die zich op internationaal niveau willen gaan inzetten voor met name onderwijs.

Hoe maak jij het verschil? luidde de thema van deze conferentie. Ruim 300 deelnemers waren allen bijeengekomen om samen over verschillende mogelijkheden te praten die het Erasmus+ programma te bieden heeft. Nadat de conferentie werd geopend door toespraken van organisatoren, kreeg men een speech van trendwatcher en auteur dhr. Adjiedj Bakas.

Na de introductie kreeg het programma een vervolg met workshops met diverse onderwerpen waar de deelnemers zich voor hadden ingeschreven. Daarnaast werd er een zogenaamde Open Space sessie gehouden waarbij de deelnemers zelf het onderwerp konden bepalen en de zitting mochten hosten. Tussendoor was het eveneens mogelijk om kennis te maken met andere organisaties. Nadat alle activiteiten plaats hadden gevonden, werd deze dag afgerond met een muzikale intermezzo en de daaropvolgende borrel.

Een uiterst geslaagde dag in de optiek van stichting Challenges. Met de opgedane kennis zullen wij in de toekomst meerdere projecten onderbrengen bij het Erasmus+. Het bestuur en betrokkenen van stichting Challenges zijn zeer enthousiast over de mogelijkheden binnen het Erasmus+ en zullen ook in de toekomst weer van de partij zijn.